Snart känner jag alla på Ortopedakuten

Jao... Ända sen jag köpte min häst i maj i år så har jag gjort ett antal besök där. Ett lillfinger har gått sönder, bäckenet nästan mosat (massa sprickor), sen råkade jag ju skära lite för djupt i armen så då trodde de att jag skärt sönder en sena så då var man där igen.

Pratade med mamma i telefon, jag berättade att mina fingrar har svullnat upp till dubbel storlek och att det var så svullet på ovansidan så man inte såg knogarna. Hon vet hur jag är... Jag går till läkaren när jag är döende, eller har sån smärta så jag inte står ut. Men jag tänkte jaja... Jag gick till vanliga vårdcentralen. "Det ser inte bra ut" mumlar den gamle läkaren (han är 80 år men vill inte gå i pension!!!) Han skickade mig till Ortopedakuten med ett kuvert med en remiss i. Jag frågade då om jag kommer behöva vänta, och han sa nej, inte när du har remissen.

När jag kommer dit så är det den vanliga tykna jävla sköterskan som tar emot. "Men varför skulle du få gå före i kön? Det låter ju helt konstigt? Tänker du inte på de som suttit och väntat här i flera timmar?"


Och JO det gör jag, men jag har själv legat i deras soffor halva dygn för att få hjälp. Nu frågade jag specifikt om hur lång tid det max skulle ta, och när han säger så, så går jag efter det. Sa till henne "Min läkare sa att en läkare skulle titta direkt på detta, om det inte kommit nån och hämtat mig inom en timma så går jag härifrån, och om det då visar sig bli allvarligt med vad det än är med handen, så får du stå som ansvarig för det." Sen vände jag på klacken och gick mot kaffeautomaten.

Hann nätt och jämnt dricka upp det innan de hämtade in mig, wow, äntligen får man träffa trevliga människor. Och ja... Det såg inte bra ut. Hon pillade upp ett hål i fingret med en nål så att allt var kunde rinna ut (utan bedövning, hon såg nog att jag är en självskadare haha) Ont som faen gjorde det, men det var så skönt efteråt då det inte spände i fingrarna så längre. Fick penicillin, två tabletter tre gånger om dagen i tio dagar... FUCK!! Ni vet att det är över nyår va? Alltså min BARNLEDIGA nyår!

Nu har jag ett jäkla omslag på handen, ser värre ut än vad det är, folk tror väl jag har råkat krossa handen eller nåt. Jag vet inte om det är pga inflammationen eller förkylningen som jag har feber. Känner mig matt, och samtidigt så hostar jag och snorar. Blir nog att stanna hemma i morgon. Jag hoppas dock att D ändå åker iväg. Ibland kan det vara skönt att få vara ensam, även om det är på självaste julaftonen... Jag kommer inte få några julklappar ändå... Har tydligen inte vart snäll.



Och angående det jag bloggat om tidigare, det här med min pappa... Jag pratade med min farbror igår och där fick jag det svart på vitt vad min pappa tänker och tror om mig. Så jag sa till han att du kan be han dra åt helvete, och vad gäller hans barnbarn... Så behöver han inte tänka på att skicka födelsedagspengar eller julklappar. De vet knappt vem han är ändå eftersom den jävla latmasken knappt kan flytta sig från soffan.

Jahopp, på tre månader eller vad det nu är, så har jag då alltså brytit kontakten med tre syskon samt min pappa. Men, jag har vänner, som betyder mer för mig än vad de nånsin har gjort.

Så, här sitter jag med min bandagerade hand... Kan i vanlig ordning inte sova... Jag skulle lägga in mig på psyk var det ja?! Men eh... De har kopplat in LAN:et nu så nu har jag fiber bredband 100 mb samt en massa nya kanaler på tv. Sen tänker jag att det nog är hemskt kallt på avdelningen nu, samt att min astma ALLTID förvärras när jag är där och jag har redan problem med astman nu när jag är förkyld... Jag tar ett steg i taget så får vi se vart jag hamnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0