Yeayh!! =)

Äntligen kan jag skriva det där... Icke-negativa inlägget som jag så länge velat skriva. Kommer nog bli gott och blandat, men just nu kan jag tala om att jag sovit 4½ h utan att ta till sprit eller tabletter utöver mina vanliga sömntabletter.

Känns underbart, känner mig pigg och utvilad. Tänkte gå till hästen tidigt idag så jag hinner slappa lite innan jag ska hämta barnen. Idag är det ju fredagsmys som gäller!! Så det blir väl att hyra film och äta lite godis. Får pengarna idag också, wiieeeeeee vilken lyckodag va? Allt bra händer på samma dag. Men jag ska inte säga för mycket än. Kl är ju nu bara snart halv sex.



Och, kan ni tänka er? Nunnan (jag) som jag trodde gått i celibat för evigt myste minsann på med D igår. Han lurade mig, jag sa att jag inte ville ha sex, men han fortsatte... Och eftersom det var skönt så lät jag han fortsätta. Är det våldtäkt då? När jag sa nej och allt och han inte slutade? Hehe skämtar bara... Han är underbar min D. Det är så synd att jag har den här jävla beteendestörningen som gör att jag inte alltid är i kontakt med mina känslor. Men gudarna ska veta att jag faktiskt älskar den här mannen.

Funderar på att smita till stallet och hinna före personalen och fodra hehe... Barnen ska ju till skolan, men de åker ju med D när han ska till jobbet. Men så tänker jag att det är säkert jättekallt där...

För er som sitter med intresseblocket så kan jag också meddela att saffrangifflarna jag köpte igår fortfarande fanns kvar när jag vaknade vid halv fyra! Så det blev en halvliter apelsinsaft, och de underbara gifflarna. Jag åt upp allihop. Så det så!

Idag ska jag bara ta hälften av dosen på Voxra'n också. Om inte det hjälper under helgen så läggs jag antagligen in på måndag. Jag har inget emot att ligga på en låst avdelning under julveckan. Barnen ska ju ändå vara hos sin pappa och så...

Nu är snart första koppen snabbkaffe uppdrucken. (För intresseklubben igen).

En låt... Som jag lyssnar på väldigt mycket nu, är Changes Med Ozzy och Kelly Osbourne.
http://www.youtube.com/watch?v=A6i1ywioIm0

Jag får ju lägga in länkar eftersom ingen nånsin tipsar mig om hur jag får in ett youtubeklipp ;)

Men, den känns lite passande med tanke på min pappa. Vet inte om jag fick med det i den förra bloggen. Men julkortena kom ju. Han hade bara skickat till mina barn. Han skickar alltid annars tre stycken, ett till mig med.
När Ozzy sjunger "I wish I could go back, and change the years", så undrar jag om min pappa någonsin har tänkt så. Jag är hans enda dotter, men vi har aldrig haft den "familjära" kontakten. Så som Ozzy och Kelly håller på i videon, jag kan inte minnas ett enda sånt minne från min pappa.

Det jag känner är, att oavsett vad jag tycker om barnens pappa. Att han brister i rutiner och regler etc, så visar han dem alltid kärlek. Han pussar dem och kramar dem, ofta. Det är jag glad för. För det starkaste bandet man kan ha till en människa är kärlek, om det så gäller sin mamma eller en vän. Så som det ser ut idag efter att jag raderat bort mina syskon i mitt huvud etc, så har jag istället en annan familj. Jag har mina vänner. De finns alltid där för mig. Ringer alltid tillbaka, och om ni, mina syskon läser det här så tänker ni "men vi har ju faktiskt våra liv också", det har jag hört allt för ofta. Men två utav mina absolut bästa vänner är ensamstående. Den ena vännen har två barn ensam, är bara 24 år. Hon jobbar timmar, tar allt, hon är inte den som "snyltar" på soc... Utan hon försöker verkligen, jämt. På detta har hon ju sitt ex som verkligen gör allt för att hon ska tycka synd om honom och ta hand om honom till han gång på gång flippar ur och vill ha tillbaka sitt "gamla" liv. Jag hoppas verkligen hon får en underbar man den dagen hon känner sig redo för det. För det är hon verkligen värd.


Trots att hon jobbar, tar hand om två barn varav det ena är i en fas av protest kan man väl säga pga avsaknaden av sin far, städar o håller fint hemma. Lagar alltid bra mat till sina barn... Trots detta, så hinner hon prata i telefon... Ibland så är hon på språng, då snackar vi i mobilen, annars så pratar vi vanligt. Jag önskar att hon bodde här, på denna gården :) Då hade jag kunnat tänka mig att bo kvar.

Men ändå, kontentan av det hela. Om man verkligen bryr sig och vill ha kontakt. Så går det.... Även om man har jobb, barn och eget hem och liv att ta hand om.

Som faktiskt den här vännen säger; så väljer man inte sin släkt. Och blod är kanske tjockare än vatten, men vatten rinner lättare.

Hmm, nu är klockan snart 05:53, funderar på om jag ska dra mig ner mot stallet :) Så har man det gjort så man kan mysa sen :)



Hoppas eran fredag börjar lika bra som min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0